Bezpilotné letecké
systémy |
||
Týždenný
rozsah výučby: |
1 hodina prednášky/2
hodiny cvičení |
|
Počet
kreditov: |
4 |
|
Odporúčaná
literatúra: |
MIŘIJOVSKÝ, J. (2013):
Fotogrametrický přístup při sběru geodat pomocí bezpilotných
leteckých zařízení. Disertační práce. Univerzita Palackého v
Olomouci, Přírodovedecká fakulta, Katedra geoinformatiky.
208 s. URL:
http://theses.cz/id/xnw5oj/00178752-951755287.pdf KELLER, L., DVOŘÁK, P., GROTZ, M., GROTZ, K., MEČIAR, M., STANĚK, M., VRBA, L., HODAN, J., HAVELKA, R., JANÍČEK, T., JELÍNEK, A., VECKO, M., ŠULC, J., BARTOŠ, D., DOŠEL, P., TRUSKA, O., VANKO, J. (2011), Učebnica pilota. Svět křídel, Cheb, s.716 ŽELEZNÝ, M. (2012): Dálkový průzkum Zěme (skriptá), Západočeská univerzita v Plzni, Katedra kybernetiky. 93 s. URL: http://www.kky.zcu.cz/uploads/courses/dpz/DPZ-prednasky.pdf CANADIAN CENTRE FOR REMOTE SENSING (2012): Fundamentals of Remoste Sensing (učebný text v angličtine, in English), 256 s. URL: http://www.nrcan.gc.ca/earth-sciences/geography-boundary/remote-sensing/fundamentals/1430. LILLESAND, T.M., KIEFER, R.W., CHIPMAN, J.W. (2015). Remote Sensing and Image Interpretation. 7. Vydanie, New York, USA (Wiley),756 s. JENSEN, R. J. (2006): Remote Sensing: An Earth Resource Perspective. 2. vydanie, New Jersey, USA (Prentice Hall), 608 s. CAMPBELL, J.B., WYNNE, R.H. (2011). Introduction to Remote Sensing. New York, USA (Guilford), 667 s. |
|
Hodnotenie: |
Priebežné hodnotenie
(PH) v priebehu semestra 4 testy 1 test - Letecké právne predpisy, Letiská, Prevádza lietadiel (127 otázok) 2 test - Letové prevádzkové služby, Postupy pre letové prevádzkové služby, Pravidlá lietania (310 otázok) 3 test - Letecké pohonné jednotky, Všeobecné vedomosti o lietadlách, Palubné prístroje (293 otázok) 4 test - Aerodynamiky, Meteorológia (297 otázok) Dobrovoľný test - Spojovací predpis a komunikácia (105 otázok) Hodnotenie z cvičení spracovanie obrazových záznamov a tvorba vlastnej ortofotomapy Záverečný test dohodnutý termín v skúškovom období priebežné hodnotenie (PH) – 4 (písomky) x 10 bodov = 40 bodov hodnotenie z cvičení – 1 zadanie = 30 bodov záverečný test (váha 30%) – 1 (test) x 30 bodov = 30 bodov Plný počet bodov je 100 Výsledné hodnotenie A: 100 – 90 bodov B: 89 – 80 bodov C: 79 – 70 bodov D: 69 – 60 bodov E: 59 – 50 bodov |
|
Plán prednášok: | 01. |
Úvod do bezpilotných leteckých systémov,
prehľad leteckých predpisov - prednáška/cvičenia |
02. |
Prevádzka bezpilotných leteckých zariadení na území SR; Vybrané aspekty predpisov L-4444 a L-2 - prednáška/cvičenia | |
03. |
Dekódovanie správ NOTAM, Rozdelenie vzdušného priestoru SR - prednáška/cvičenie | |
04. |
Letecká meteorológia, dekódovanie správ METAR
- prednáška/cvičenie |
|
05. |
Predletová príprava, plánovanie leteckej misie, príprava na let - prednáška/cvičenie | |
06. |
Ukážka lietania v simnulačnom móde systémov DJI Phantom 4, DJI Matrice 210 - prednáška/cvičenia | |
07. |
Ukážka lietania v simnulačnom móde systému SCOUT B1-100 - prednáška/cvičenie | |
08. |
Poletová kontrola - prednášky/cvičenie | |
09. |
Spracovanie obrazových záznamov z UAV na báze
automatickej blízkej fotogrametrie - prednášky/cvičenie |
|
10. |
Vybrané softvéry pre spracovanie obrazových záznamov z UAV na báze automatickej blízkej fotogrametrie, parametre a porovnanie - prednáška/cvičenia | |
11. |
Spracovanie dát z leteckého laserového skenovania - prednáška/cvičenia | |
12. |
Aplikácie UAV I - prednáška/cvičenie |
|
13. |
Aplikácie UAV II - prednáška/cvičenie | |